Select Page

Julesalget skal sikres nu

Julesalget skal sikres nu

Når man kigger ud af vinduet skinner solen. Fuglene pipper. Tankerne er på den ferie som enten lige er overstået eller som man stadig er på.
Ideen om sne, kulde og jul er langt væk. Men lige præcis nu er det perfekte tidspunkt at sikre sig at julesalget i år bliver endnu bedre end sidste år.

​Både SEO og Linkbuilding er nemlig noget der tager lang tid - hvilket er godt for dig. Hr og fru webshopejer kommer nemlig først i tanke om at der er noget der hedder julesalg når juleslikket kommer frem i Netto - og der er du jo allerede halvvejs til topplaceringerne.

Allerede nu kan du nemlig gå i gang med følgende:​


Identificer årets topsælgere

Der er altid nogle produkter der lige sælger lidt bedre end andre.
Noget der er årets trends, og som alle kommer til at ville have under træet - og som alle kommer til at Google efter.

Jeg ved ikke hvad det er i din branche - men hvis du er ​en god købmand har du forhåbentlig et kvalificeret gæt på hvad det kan være.

søgeordsanalyse

Opdater din søgeordsanalyse​

Ud over at finde de produkter du bør have ekstra fokus på i år bør du også lige løbe din søgeordsanalyse igennem hvis ikke den er kniv-skarp allerede.

Har du en større webshop bør du særligt kigge efter "julegaver til..." og "gaveideer til..." søgninger​ der ligger i din målgruppe. Er din målgruppe teenagere er det oplagt at lave artikler med "10 julegaver til teenagedrengen" og lign.

Bonustip: Når du kigger på antallet af søgninger i Google Keyword Planner skal du ikke lade dig slå ud af hvad der måske kan virke som et lavt antal søgninger. Tallet viser det gennemsnitlige antal mdt. søgninger de sidste 12 måneder – men da man kun søger på julegaveideer omkring jul er alle søgningerne koncentreret omkring december.
(100 om måneden svarer således måske til 800 i december, 300 i november og 100 i januar, og så er det pludselig meget spændende)


Opret og få indekseret dine URL'er

Når det kommer til Google-placeringer er alder et positivt signal, uanset hvor fjollet og ligegyldigt det måtte virke.

Så snart du har fundet dine søgeord (både de formodede topsælgere og dine andre søgeord) skal du derfor sørge for at oprette URL'er med lidt indhold på - en overskrift og en 50 ord er nok - indtil du har fået produceret det rigtige indhold.

Sørg også for at de bliver indekseret ved at lave et par interne links til dem​

Bonustip: Vil du ikke have at brugerne for øje på dem så lav et “usynligt” link fra en tilfældig underside ved f.eks. at lave linket i et punktum. Link derfra til én af dine nye undersider hvorfra du så linker til dine andre nye undersider.

Og du skal selvfølgelig sørge for at bruge præcis den URL du også ender med at ville bruge og ikke bare "/nyt-produkt-jeg-ikke-ved-hvad-bliver-endnu.html" - det er derfor vi startede med at lave søgeordsanalysen.

Bonustip: Sørg for at lave en URL du kan genbruge igen til næste år – overskriften kan godt hedde “Julegave til børn 2016 – det vil de have” men din URL bør kun hedde “/julegave-til-boern” så det er den samme URL der ligger der næste år


Få produceret noget godt indhold

Uanset om du skriver dit indhold selv eller om du har ekstern hjælp til det skal du nu, efter du har oprettet dine URL'er, i gang med at producere noget indhold til dem.

Sørg for at de overholder kriterierne fra min on-page checkliste, og at det er noget indhold der sælger - det er et købelystent publikum der kommer ind på siden, så det skal du matche.​

sæt gang i linkbuildingen

Sæt gang i linkbuildingen

Hvis du arbejder med acquired links​ bør du også gå i gang med din linkbuilding allerede nu. Det er ikke nogen hemmelighed at et link er lidt ligesom god vin og ældes med alderen, så du kan lige så godt udnytte den fordel du har med acquired links og nå at få et par måneders alder på de links du laver.


Følg op når vi nærmer os jul

Nu kan du med god samvittighed læne dig tilbage og vente på at ​supermarkederne sætter juleslikket frem (følger de trenden bliver det endnu tidligere end det plejer igen i år) og konkurrenterne kommer op af stolen. Her vil du være langt foran på point allerede og du kan nu følge op og lave lidt almindelig marketing som du alligevel ville lave - og læne dig tilbage og se de besøgende og ordrerne vælte ind.

God sommer - og god jul​

About The Author

Philip Løvland

Philip Løvland har arbejdet med linkbuilding og SEO siden 2009, og hjælper i dag webshops, konsulenter og bureauer med at skaffe bedre placeringer på Google

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Free WordPress Themes, Free Android Games

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk